Friday, June 28, 2013

Penyakit cysts dan cara mengatasi dengan GLA shaklee

Ovary

Ovary adalah perkakas penting dalam peranakan wanita. Ia mempunyai dua tugas penting; 
  1. Mengeluarkan telor/benih setiap bulan untuk kesuburan wanita.
  2. Mengeluarkan hormon hormon ‘estrogen’ dan ‘progesterone’ yang penting untuk sifat sifat kewanitaan, kejelitaan dan kegharaihan seks

Cyst dan kategori cyst

Berbagai penyakit boleh menimpa kilang ovary, kebanyakannyer adalah 'Cyst'. Cyst yang biasanya mengandungi air, lendir, darah kotor, lemak. Dalam ‘Dermoid cyst’ d iantara kandungan yang aneh ialah rambut, cartilage, gigi dan tulang. 

Ada ‘cyst’ yang wujud secara sementara sahaja saperti ‘follicular cyst’ yang mengandungi air atau ‘Corpus Luteal Cyst’ yang sering mengiringi peringkat awal kehamilan dan mengandungi darah dan lendir. Cyst tersebut biasanya tidak perlu dibedah dan boleh pecah secara spontan dan cecair diserap oleh badan.
Tumbuhan atau ‘Tumour’ pada ovary merangkumi yang ‘benign’ atau bukan kanser dan yang ‘malignant’ iaitu jenis kanser. 




Tanda-tanda Cyst. 

1. Banyak kali ‘cyst’ dan ‘tumour’ pada kilang ovary dijumpai secara kebetulan, ketika wanita berkenaan sedang menjalani pemeriksaan untuk tujuan lain. Tidak ada tanda dirasai.
2. Gangguan dalam pusingan haid saperti lambat atau tidak datang pada waktu yang di jangkakan, haid tidak teratur saperti diluar waktu haid atau ia datang sedikit sedikit tetapi berpanjangan.
3. Mandul atau kurang subur atau berulang kali gugur.
4. Sakit senggugut, sakit waktu persetubuhan atau sakit perut tanpa mengira masa.
5. Perut membesar tanpa hamil.
6. Putus haid pada umur yang muda (Premature menopause)
7. Gangguan kencing atau air besar.
8. Dalam kes kanser ovary diperingkat lambat – hilang selera makan, susut berat badan, perut kembung, sakit pinggang dan letih lesu.

p/s: AWAS JANGAN TUNGGU TANDA. BUAT PEMERIKSAAN PAP SMEAR DAN UJIAN ‘VAGINAL ULTRASOUND’ SETAHUN SEKALI. 
  


Bagi pengamal suplemen GLA complex rata2 ramai yang tahu kelebihan GLA Complex. Selain membantu meningkatkan kesuburan wanita, GLA Complex juga membantu dalam  mengecutkan Ovarian Cyst.

    Mengapa GLA Complex??  GLA atau nama sebenarnya Gama Linolenik Acid berfungsi menstabilkan hormon dalam badan dan boleh diambil oleh lelaki dan juga wanita.  Ia sangat membantu terutama bagi mereka yang mengalami masalah jerawat, hadi yang tidak teratur, sindrom menapaus, darah tinggi dan kecing manis. Kelebihan GLA complex dari Shaklee adalah ia mempunya kandungan Vitamin E yang asli.

  GLA Complex merupakan sejenis asid lemak Omega 6 yang digunakan oleh bdan untuk membentuk prostagladin yang merupakan bahan yang berupa hormon yang membantu mengawal proses2 badan yang normal.  Ia mengandungi Vitamin E yang asli dam membantu melindungi dinding ateri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.  Bagi wanita, GLA dikenali sebagai suplemen yang membantu memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid.

  Sekiranya anda mempunyai rakan atau saudara mara yang mengalami masalah Cyst, disarankan untuk mencuba produk ini. Sentiasa berdoa dan istiqamah moga2 Allah mempermudahkan penyembuhan penyakit kita. 

Manfaat utama GLA Complex keluaran Shaklee:

  • Memelihara kesihatan - borage merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat. Ia merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina
  • Mengawal estrogen dan testosteron - GLA membentuk proglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita, melegakan simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
  • Menambah kesuburan wanita - Ia mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama untuk menggalakkan kesuburan. Ia juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan. GLA complex membantu tubuh menghasilkan 'cecair kesuburan'. 'Cecair kesuburan' ini memberi 'ruang' untuk sperma terus hidup hingga 5 hari.
  • Melambatkan menopaus - memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, imsomnia, ketidakhadaman dan depresi. Pengambilan jangka panjang mampu melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, dan memberikan tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
  • Mencantikkan kulit - memperbaiki inflamasi kulit, eczema, elergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, tinea, dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.
  • Mencantikkan rambut - memperbaiki tekstur rambut, rambut kering dan masalah rambut gugur.
  • Pelangsingan - merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberi tone pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik, etc.
  • Menentang kanser - GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
  • Menghalang komplikasi diabetes - merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.
  • Menghalang tekanan darah tinggi - menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.
  • Memperbaiki masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.
  • Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD) - terbukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Untuk yang berminat atau ada sebarang pertanyaan bg mendapatkan GLA COMPLEX ini anda boleh hubungi saya melalui:



0 comments:

Post a Comment

Full Name:
Phone Number or Contact Number
Email Address
Home Adress
List of Products as below : Please select which products do you prefer to buy Vitamin E Complex
Vitamin B Complex
Sustained release Vitamin C
Chewable Vitamin C
Alfafa Complex(Small)
Alfafa Complex (Large)
DTX Complex
Caratomax
Advanced Joint Health Tablet
Herb-Lax
Peppermint Ginger Plus
Performance Drink
Cinch Shake Mix(Vanilla flavour)
Cinch Shake Mix (Mocca)
Cinch Shake Mix(Chocolate)
Vita-Lea Iron formula
Cinch Energy Tea Mix
Meal Shake
Shaklee Collagen Powder
Vivix
Meal shake
Nutriferon
ESP (Energising Soy Protein)
Osteomatrix
Zinc Complex
Garlic Complex
GLA Complex
Omega Guard
Lecithin
Herba Blend Multi purpose Cream
Quantity

Get your own free form like this one.
 
Copyright 2013 © Reserved to Mina Reenamee Design By Cik Nurfarah