Saturday, September 28, 2013

Vitamin Shaklee membantu meningkatkan kesuburan & membantu kehamilan anda

Lumrah bagi pasangan yang berkahwin, mesti nak dapat anak cepat-cepat. Lebih-lebih lagi bila rakan seangkatan yang berkahwin lebih kurang tempoh yang sama, semua dah menimang cahayamata, bunting pelamin misalnya. Tertekan juga kadangkala, apabila teman2 semua dah bertiga, berempat, kita masih berdua. Semua ini mungkin berkaitan dengan kesuburan anda atau suami.

Kesuburan boleh ditingkatkan dengan pengambilan supplement berikut:

**Vita-Lea - kesuburan wanita banyak dipengaruhi oleh vitamin A. Jadi untuk cepat dapat anak, seorang wanita (lelaki juga) harus melengkapkan diri dengan mengambil multivitamin dan multimineral. Kenapa kena ambil multi? Kerana ia membekalkan vitamin dan mineral perlu dalam kehidupan kita sehari-hari, bagi memastikan kesihatan berada di tahap optimum.
Mangan dan magnesium di dalam Vita-Lea membantu ereksi bagi lelaki.

**B Complex – Vitamin2 B3, B6 dan B12 memainkan peranan penting dalam memulihkan tenaga (menukar makanan kepada tenaga). Penting bagi mereka yang hidup dalam keadaan sibuk, selepas kerja di pejabat yang memenatkan, anda memerlukan tenaga untuk bersama dengan suami/isteri.
Vitamin B12 juga berperanan dalam memperbanyakkan sperma

**Vita C - Sebagai vitamin yang menjaga kesegahan sel, vitamin C juga berfungsi menghasilkan sel sperma yang sihat. Sperma yang tidak sihat, lembik, lembab… akan menghadapi masalah untuk bersenyawa dengan sel ovum.

**Vita E & Selenium - bekerja bersama2 dengan vitamin C sebagai anti oksidan. Radikal bebas dalam tubuh mampu merosakkan sperma dan ovum. Jadi bagi menjaga kualiti sperma, seseorang lelaki harus mengambil vitamin E dalam kadar yang mencukupi. Selenium lengkap dalam Vita E Shaklee, untuk membantu pergerakan sperma agar lebih tangkas dan bergaya.

**Omega Guard – Omega 3 dan Omega 6 meningkatkan kelicinan pergerakan sperma bagi memudahkan persenyawaan.

**GLA complex - membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
- membantu meningkatkan kesuburan

**Zinc - meningkatkan hormon testosteron dan bilangan sperma.

**Alfalfa – membantu mengatur pusingan haid, masalah keputihan dan masalah kewanitaan.

**Energizing Soy Protein - menguatkan rahim & mencantikkan kulit

Banyaknya supplement, mana satu yang perlu ambil? Semua kah?
Kalau nak ambil semua mungkin terlalu banyak, jadi untuk mereka yang mahu mencuba, ikhtiar untuk cepat dapat anak, pm saya untuk konsultasi seterusnya.


Vitamin E : Fakta Mengenai Vitamin E & Keunikan Vitamin E Shaklee


Apakah Fakta mengenai Vitamin E & kelebihan Vitamin E shaklee :
========================================================================
Apakah vitamin E?
Vitamin E adalah yang terkuat , antioksidan larut lemak yang membantu melindungi membran sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas dan mencegah pengoksidaan kolesterol LDL. Vitamin E panjang merangkumi sekumpulan lapan sebatian , yang dipanggil tokoferol dan tokotrienol, yang terdiri daripada kompleks vitamin kerana ia ditemui dalam alam semula jadi.

Mengapa vitamin E yang diperlukan?
Vitamin E adalah perlu bagi struktur dan fungsi otot rangka, jantung, dan licin. Ia juga membantu dalam pembentukan sel darah merah dan membantu untuk mengekalkan kedai-kedai vitamin A dan K, besi, dan selenium. Ia boleh memberi kesan positif kepada kesihatan imun, melindungi daripada kerosakan oksidatif yang boleh membawa kepada penyakit jantung, mempunyai kesan pencegahan terhadap kanser, membantu melegakan gejala-gejala penyakit Alzheimer, dan boleh membantu mencegah beberapa kerosakan yang berkaitan dengan kencing manis, terutamanya kepada mata.

Apakah tanda-tanda kekurangan ?
Kekurangan Vitamin E jarang berlaku pada manusia. Orang yang tidak dapat menyerap lemak atau yang mempunyai masalah yang jarang metabolisme lemak tidak dapat menyerap vitamin E. pra-matang atau sangat rendah bayi berat lahir dan individu dengan keabnormalan genetik yang jarang berlaku dalam pemindahan protein alfa-tokoferol juga mungkin berisiko. Gejala termasuk najis berminyak , cirit-birit kronik dan ketidakupayaan untuk mengeluarkan hempedu.

Berapakah keperluan RDA Vitamin E untuk orang dewasa?
Menurut Institut Kesihatan Kebangsaan ( NIH), Amerika Syarikat lawatan Harian (RDA ) untuk orang dewasa yang lebih tua daripada 14 tahun adalah 15 mg (atau 22.5 IU ); wanita hamil berumur apa-apa perlu mendapatkan 15 mg (atau 22.5 IU ); menyusukan dan wanita semua peringkat umur perlu mengambil 19 mg (atau 28.5 IU).


Berapakah kanak-kanak perlukan?
RDA NIH dan Pengambilan yang mencukupi (AI ):

kanak-kanak 1-3 tahun, 6 mg / hari (9 IU / hari)
kanak-kanak 4-8 tahun, 7 mg / hari (10.5 IU / hari)
kanak-kanak 9-13 tahun, 11 mg / hari (16.5 IU / hari).

========================================================================




Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast].

Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik.

Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.

Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'.
Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia.

Mengapa perlu memilih sumber asli? Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan , ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.

Label Vitamin E shaklee 


VITAMIN E juga bertindak sebagai

·                     Awet muda
·                     Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS
·                     Mengurangkan parut
·                     Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita
·                     Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat
·                     Merawat masalah keintiman
·                     Merawat masalah seksual lelaki
·                     Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadi
And yg best vitamin e ni dah ditambah dgn GRAPE SEED EXTRACT yg menambahkan lagi khasiatnya dan tahap powernya berbanding yg dulu


Kebaikan kesihatan grape seed extract

·                     Menyingkirkan radikal bebas
·                     Mengurangkan radang (inflammatory)
·                     Membantu kesihatan otak, kulit dan mata.
·                     Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular.
·                     Mencegah masalah kelenjar prostat
·                     Melambatkan proses penuaan
·                     Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
·                     Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh sinar ultraviolet
·                     Membantu fungsi sistem saraf otak
·                     Meningkatkan daya pertahanan

MASKER VITAMIN E

**Sebelum tidur**
Sapu sebiji vitamin E sebelum tidur..Caranya, vitamin E tu cucuk dgn jarum dan picit perlahan-lahan sampai keluar minyak vitamin E dan sapu keseluruh muka nipis2.

atau

**Pagi**
Sapu muka dgn plain yogurt dan biarkan selama 5-10min... Memang best..! Atau boleh campur yogurt tu dgn sesudu kecil ESP. Tepek kat muka sampai rasa kulit muka menegang (sampai yogurt tu kering). Besttt sangat masa ni, kalah masker yg kita dok tepek mcm topeng tu... Lepas dah kering tu terus basuh dgn pencuci muka. Memang lembut jer rasa kulit 

Testimoni Pengguna mengenai Vitamin E shaklee :

Testimoni #1

Testimoni # 2

Testimoni # 3

Vitamin E shaklee sebotol ada 120biji, 1 biji sehari makan,,wow!! boleh tahan 4 bulan makan, sangat2x berbaloi u oll...nak tahu apa yang best bila makan vitamin E shaklee ni, boleh pm saya seperti no dibawah..Saya sudah cuba dan rasai perbezaannya, anda bila lagi? nak kekal muda & bebas cela mari cuba gabungan Vitamin C & vitamin E shaklee, meletoppss!! 

nak harga berbaloi pm saya!!




10 makanan yang membantu membakar Lemak anda

        Hari ini saya dapat artikel yang menarik yang ingin dikongsi kan bersama pembaca blog saya, iaitu 10 JENIS MAKANAN YANG MEMBANTU MEMBAKAR LEMAK TUBUH anda.

10 foods that burn fat!!

1. Oats : Its not only tastes great but also reduces your hunger. Oats contains fiber which helps and stabilizes the levels of cholesterol.
2. Eggs : Eggs are the rich sources of proteins and low in calories. Eggs helps us to build the muscles and develops the good cholesterol.
3. Apples : Apples are enriched with powerful antioxidants and other supplements. Most importantly it contains Pectin which helps to reduce the fat cells in the body.
4. Green Chillies : Green chillies contains Capsaicin which helps to develop the body growth cells and burns the calories in quick time.
5. Garlic : Garlic contains Allicin which has anti-bacterial properties helps us to reduce the fat and removes the bad cholesterol.
6. Honey : Honey is the best one to burn fat. Add honey in warm water and take it daily in the early morning.
7. Green Tea : Green Tea is the most effective one which helps you to lose weight. It contains Antioxidants which helps and stabilizes our body weight.Take daily 2 cups of tea for a better results.
8. Wheat Grass : It boosts our metabolism and helps to reduce the fat.
9. Tomatoes : Tomatoes helps us to burn the fat in quick time. It also helps us to stay away from cancer. So Take tomatoes in your diet regularly.
10. Dark Chocolate : Dark chocolate contains Flavonoids, anti-inflammatory properties which helps to reduce the cholesterol levels in the blood. It boost the growth of serotonin in the blood and also burns the fat.


Petikan dari sumber: 10 foods that burn fat


Friday, September 27, 2013

Kepentingan & Kebaikan Vitamin B-Complex Shaklee

Vitamin B-Complex ni adalah antara gabungan vitamin kecantikan, yang menjadi kegilaan ramai.. bukan itu sahaja, vitamin B-complex ni, sangat sesuai diambil bersama-sama supplemen untuk weight gain dan supplemen kesuburan. banyak jugakkan kegunaan vitamin B-Complex ni..hehee..
Sekilas mengenai perbezaan vitamin B-Complex Shaklee
§        *Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar kebolehserapan yang sangat tinggi dan berkualiti
§ * Ini adalah kerana, asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh dan hampir 99% yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.
§       *B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% dan asid folik
§       * Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin b-Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.
§        *Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh
§        *Vitamin B adalah vitamin larut-air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui pencernaan.
§       * Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-Complex setiap hari
§        Shaklee B-Complex will not cause rosary fungus or infected active yeast bacteria like B-Complex extract from beer yeast.

Kandungan B-complex Shaklee

Mempunyai bioavability yang tinggi untuk membantu penyerapan yang lebih baik ke dalam tubuh 

Khasiat utama vitamin B-Complex
1. Menukar makanan kepada tenaga
§       *    Membantu penghadaman
§        *  Membantu menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga, dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan / kelesuan
2. Melawan tekanan
§        *  Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia
3. Membantu tumbesaran
§          * menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak2 membantu pembinaan DNA dan sel2 baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang
§         
4. Rambut beruban dan gugur
§        *  membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban  mengekalkan kesihatan rambut
§  
5. Baik untuk mata
§        *   mengurangkan masalah keletihan mata
§       *  mencegah katarak
§       *  meningkatkan kualiti penglihatan
§       * perkasakan memori dan daya pemerhatian serta fokus
6. Mencegah anemia
§          *  membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi
§         *  merangsang sirkulasi darah dalam tubuh
§         *  merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular
§        *  merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan,               migrain, muntah2, mabuk darat atau laut
7. Meredakan senggugut
§        *baik untuk masalah senggugut (PMS),
§        *meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit
8. Mencegah perlcche
§        *dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis)
§        *mencegah jangkitan lidah (glossitis) & nafas berbau
§     
9. Detoksifikasi
§             *  meredakan alahan
Cara memilih vitamin B-Complex yang terbaik
§        *   mengandungi kesemua 8 vitamin – B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin sebagaimana dinyatakan dalam RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama)
§         harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, b3 dan B12 tidak terlalu besar elakkan pengambilan B-Complex yang menawarkan rumusan larut-air (sustain release)
§  
§  
Urin kuning selepas mengambil B-Complex Shaklee?
§         * ini merupakan situasi normal kerana B-Complex merupakan vitamin larut dan ia mengandungi elemen kekuningan pada peringkat awal pengambilan, tubuh kita akan melakukan timbang tara terhadap kadar penyerapan, dan tahap kekuningan akan berkurangan dari masa ke semasa
§  
PERHATIAN
§        * B-Complex merangsang metabolisma dan menyebabkan tubuh kita mengeluarkan haba, oleh itu pengambilan air putih atau teh herba yang banyak adalah sangat digalakkan

    
     untuk sebarang pertanyaan & pesanan bole hubungi saya di :

     




Thursday, September 26, 2013

Alfafa, Herbalax & Garlic Complex : Cegah Bau Peluh Badan

           Berpeluh adalah fungsi normal badan untuk mengawal suhu badan. Bau badan yang mengiringi peluh juga adalah perkara biasa. Bakteria pada kulit anda makan di luar peluh dan mengeluarkan bau akibat. Bau berpunca dari bahagian-bahagian badan yang lain , seperti mulut dan dubur anda, kerana sebab-sebab semula jadi atau penyakit yang berkaitan. Perubahan luar biasa di dalam badan anda boleh isyarat keadaan yang lebih serius asas, mengikut MayoClinic.com . Lebihan makanan atau minuman tertentu boleh menyebabkan bau badan yang tersendiri. Kekurangan vitamin boleh memainkan peranan dalam bau badan busuk. Berbincang dengan doktor anda sebelum mencuba apa-apa remedi rumah untuk mengurangkan masalah bau badan.

*Vitamin B12 (disyorkan B-complex shaklee)
==========
Bau badan yang tidak menyenangkan boleh menjadi tanda-tanda kekurangan vitamin B12. Gejala lain termasuk sakit kepala, keletihan , pening, kehilangan berat badan, sesak nafas dan tindak balas berkurangan. Vitamin B12 adalah vitamin larut air yang terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein. Ia adalah perlu bagi pertumbuhan semula tisu saraf dan pembangunan sel. Vegetarian yang ketat sering kekurangan tahap yang mencukupi vitamin B12 kerana daging , terutamanya organ, daging merupakan sumber makanan utama. Orang tua tidak menyerap vitamin yang diperlukan dengan berkesan dan memerlukan rangsangan tambahan vitamin B12 untuk mengelakkan kesan-kesan sampingan , seperti bau badan busuk dan nafas berbau. Alternatif sumber pemakanan vitamin B12 termasuk kerang, keju dan telur.

*Vitamin C (disyorkan Sustained release Vitamin C shaklee)
=======
Vitamin C adalah antioksidan yang kuat yang meneutralkan radikal bebas yang dimakan dengan makanan atau terkumpul dari pencemaran alam sekitar. Apabila badan anda adalah rendah dengan vitamin C, anda lebih cenderung untuk mengekalkan bakteria di luar kulit anda. Menurut MayoClinic.com , kelenjar apocrine di kulit kepala anda , paha dan ketiak merembeskan peluh lemak yang boleh menyebabkan bau badan yang tidak menyenangkan apabila bakteria memakan ia . Sebatian daripada makanan berbau, seperti bawang putih dan bawang, boleh disimpan oleh badan anda dan dirembeskan dengan peluh anda. Kekurangan vitamin C yang membawa kepada penyakit gusi boleh menyebabkan bau badan yang datang dari mulut anda.

*Vitamin D (Disyorkan Osteomatrix)
========
Vitamin D adalah perlu untuk penyerapan kalsium dan pembentukan tulang yang kuat. Apabila anda mempunyai kekurangan vitamin D, badan anda tidak boleh menyerap kalsium yang diperlukan untuk menjaga jawbones anda kuat . Kalsium dan kekurangan vitamin D boleh menyebabkan gingivitis , penyakit gusi yang boleh menyebabkan nafas berbau. Selain nafas berbau berterusan, anda boleh membangunkan gusi bengkak , gigi longgar dan pendarahan dari gusi.

*Vitamin A (Disyorkan Carotomax Shaklee)
========
Badan anda memerlukan jumlah yang cukup vitamin A untuk membina sistem imun yang sihat. Sebab-sebab biasa peluh berlebihan yang membawa kepada bau badan yang tidak menyenangkan , juga dikenali sebagai bromhidrosis , adalah kecederaan , jangkitan dan gangguan autoimun. Kanser, hipertiroidisme, menopaus dan pengeluaran dadah juga boleh menyebabkan peluh berlebihan.
Bau badan juga membawa kaitan dengan pengumpulan toxin dalam tubuh badan kita, apabila toxin ini berkumpul di dalam bada dan tidak dikeluarkan dengan sistem pertinjahan kita menyebabkan pengeluaran peluh yang tidak enak.


3 jenis vitamin yang dicadangkan untuk mengawal bau badan adalah...

1.  Alfalfa Complex shaklee  



 Alfalfa adalah dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia merangsang pengaliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan.







3.  Herba-Lax Shaklee 


Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang teperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksik. Herba-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas perut dan usus, dan menormalkan proses usus. 






2. Garlic Shaklee 


Diproses secara semulajadi di bawah suhu yang rendah bagi mengekalkan SEMUA allicin. Ia juga telah dirumus untuk mengawal bau. Walaupun bawang putih salah satu penyebab nafas berbau, namun tablet Garlic Shaklee tak pecahkan sehingga ia sampai ke dalam usus kecil. Di samping itu, ia mengandungi campuran pudina dan estrak rosemary bagi mengawal bau dengan berkesan





               
Antara punca- punca bau badan adalah : 
=============================

·    Bahan buangan toxin terkumpul dalam badan akibat dari proses pencernaan tidak sempurna.: Pengambilan pelbagai jenis makanan, majoritinya digunakan untuk tubuh sementara selebihnya ditukar ke dalam bentuk sisa buangan atau toksin. Toksin ini disingkirkan sekiranya ginjal, hati dan saluran penghadaman usus berfungsi dengan baik.
·    Sembelit : sekiranya sistem pencernaan tubuh tidak berfungsi dengan betul, toksin ini boleh kekal dalam tubuh. Individu yang punya masalah ini dan makan banyak daging, telur, ikan dan kekacang khususnya akan mempunyai bau badan yang busuk. Makanan ini mengandungi banyak Choline yang tidak mudah melalui proses metabolisme.
·   KOPI dan MINUMAN BERKAFEIN: Banyak minum kopi atau minuman berkafein dan makanan berempah yang mengandungi bawang dan bawang putih juga berpotensi menyebabkan bau pada ketiak, tidak kira lelaki atau wanita.
·  Masalah ginjal, hati, hypoglycemia (kurang gula dalam darah), jangkitan kuman, kencing manis dan tiroid: Ia dikesan apabila individu yang pada mulanya tidak punya masalah bau, tiba-tiba mengalami perubahan bau badan yang mengganggu. Bau badan juga disebabkan oleh faktor genetik dan kelenjar yang sangat aktif.

Untuk sebarang pertanyaan & tempahan boleh hubungi saya seperti no. yang tertera di bawah :




Full Name:
Phone Number or Contact Number
Email Address
Home Adress
List of Products as below : Please select which products do you prefer to buy Vitamin E Complex
Vitamin B Complex
Sustained release Vitamin C
Chewable Vitamin C
Alfafa Complex(Small)
Alfafa Complex (Large)
DTX Complex
Caratomax
Advanced Joint Health Tablet
Herb-Lax
Peppermint Ginger Plus
Performance Drink
Cinch Shake Mix(Vanilla flavour)
Cinch Shake Mix (Mocca)
Cinch Shake Mix(Chocolate)
Vita-Lea Iron formula
Cinch Energy Tea Mix
Meal Shake
Shaklee Collagen Powder
Vivix
Meal shake
Nutriferon
ESP (Energising Soy Protein)
Osteomatrix
Zinc Complex
Garlic Complex
GLA Complex
Omega Guard
Lecithin
Herba Blend Multi purpose Cream
Quantity

Get your own free form like this one.
 
Copyright 2013 © Reserved to Mina Reenamee Design By Cik Nurfarah