Thursday, September 26, 2013

Alfafa, Herbalax & Garlic Complex : Cegah Bau Peluh Badan

           Berpeluh adalah fungsi normal badan untuk mengawal suhu badan. Bau badan yang mengiringi peluh juga adalah perkara biasa. Bakteria pada kulit anda makan di luar peluh dan mengeluarkan bau akibat. Bau berpunca dari bahagian-bahagian badan yang lain , seperti mulut dan dubur anda, kerana sebab-sebab semula jadi atau penyakit yang berkaitan. Perubahan luar biasa di dalam badan anda boleh isyarat keadaan yang lebih serius asas, mengikut MayoClinic.com . Lebihan makanan atau minuman tertentu boleh menyebabkan bau badan yang tersendiri. Kekurangan vitamin boleh memainkan peranan dalam bau badan busuk. Berbincang dengan doktor anda sebelum mencuba apa-apa remedi rumah untuk mengurangkan masalah bau badan.

*Vitamin B12 (disyorkan B-complex shaklee)
==========
Bau badan yang tidak menyenangkan boleh menjadi tanda-tanda kekurangan vitamin B12. Gejala lain termasuk sakit kepala, keletihan , pening, kehilangan berat badan, sesak nafas dan tindak balas berkurangan. Vitamin B12 adalah vitamin larut air yang terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein. Ia adalah perlu bagi pertumbuhan semula tisu saraf dan pembangunan sel. Vegetarian yang ketat sering kekurangan tahap yang mencukupi vitamin B12 kerana daging , terutamanya organ, daging merupakan sumber makanan utama. Orang tua tidak menyerap vitamin yang diperlukan dengan berkesan dan memerlukan rangsangan tambahan vitamin B12 untuk mengelakkan kesan-kesan sampingan , seperti bau badan busuk dan nafas berbau. Alternatif sumber pemakanan vitamin B12 termasuk kerang, keju dan telur.

*Vitamin C (disyorkan Sustained release Vitamin C shaklee)
=======
Vitamin C adalah antioksidan yang kuat yang meneutralkan radikal bebas yang dimakan dengan makanan atau terkumpul dari pencemaran alam sekitar. Apabila badan anda adalah rendah dengan vitamin C, anda lebih cenderung untuk mengekalkan bakteria di luar kulit anda. Menurut MayoClinic.com , kelenjar apocrine di kulit kepala anda , paha dan ketiak merembeskan peluh lemak yang boleh menyebabkan bau badan yang tidak menyenangkan apabila bakteria memakan ia . Sebatian daripada makanan berbau, seperti bawang putih dan bawang, boleh disimpan oleh badan anda dan dirembeskan dengan peluh anda. Kekurangan vitamin C yang membawa kepada penyakit gusi boleh menyebabkan bau badan yang datang dari mulut anda.

*Vitamin D (Disyorkan Osteomatrix)
========
Vitamin D adalah perlu untuk penyerapan kalsium dan pembentukan tulang yang kuat. Apabila anda mempunyai kekurangan vitamin D, badan anda tidak boleh menyerap kalsium yang diperlukan untuk menjaga jawbones anda kuat . Kalsium dan kekurangan vitamin D boleh menyebabkan gingivitis , penyakit gusi yang boleh menyebabkan nafas berbau. Selain nafas berbau berterusan, anda boleh membangunkan gusi bengkak , gigi longgar dan pendarahan dari gusi.

*Vitamin A (Disyorkan Carotomax Shaklee)
========
Badan anda memerlukan jumlah yang cukup vitamin A untuk membina sistem imun yang sihat. Sebab-sebab biasa peluh berlebihan yang membawa kepada bau badan yang tidak menyenangkan , juga dikenali sebagai bromhidrosis , adalah kecederaan , jangkitan dan gangguan autoimun. Kanser, hipertiroidisme, menopaus dan pengeluaran dadah juga boleh menyebabkan peluh berlebihan.
Bau badan juga membawa kaitan dengan pengumpulan toxin dalam tubuh badan kita, apabila toxin ini berkumpul di dalam bada dan tidak dikeluarkan dengan sistem pertinjahan kita menyebabkan pengeluaran peluh yang tidak enak.


3 jenis vitamin yang dicadangkan untuk mengawal bau badan adalah...

1.  Alfalfa Complex shaklee  



 Alfalfa adalah dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia merangsang pengaliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan.







3.  Herba-Lax Shaklee 


Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang teperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksik. Herba-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas perut dan usus, dan menormalkan proses usus. 






2. Garlic Shaklee 


Diproses secara semulajadi di bawah suhu yang rendah bagi mengekalkan SEMUA allicin. Ia juga telah dirumus untuk mengawal bau. Walaupun bawang putih salah satu penyebab nafas berbau, namun tablet Garlic Shaklee tak pecahkan sehingga ia sampai ke dalam usus kecil. Di samping itu, ia mengandungi campuran pudina dan estrak rosemary bagi mengawal bau dengan berkesan





               
Antara punca- punca bau badan adalah : 
=============================

·    Bahan buangan toxin terkumpul dalam badan akibat dari proses pencernaan tidak sempurna.: Pengambilan pelbagai jenis makanan, majoritinya digunakan untuk tubuh sementara selebihnya ditukar ke dalam bentuk sisa buangan atau toksin. Toksin ini disingkirkan sekiranya ginjal, hati dan saluran penghadaman usus berfungsi dengan baik.
·    Sembelit : sekiranya sistem pencernaan tubuh tidak berfungsi dengan betul, toksin ini boleh kekal dalam tubuh. Individu yang punya masalah ini dan makan banyak daging, telur, ikan dan kekacang khususnya akan mempunyai bau badan yang busuk. Makanan ini mengandungi banyak Choline yang tidak mudah melalui proses metabolisme.
·   KOPI dan MINUMAN BERKAFEIN: Banyak minum kopi atau minuman berkafein dan makanan berempah yang mengandungi bawang dan bawang putih juga berpotensi menyebabkan bau pada ketiak, tidak kira lelaki atau wanita.
·  Masalah ginjal, hati, hypoglycemia (kurang gula dalam darah), jangkitan kuman, kencing manis dan tiroid: Ia dikesan apabila individu yang pada mulanya tidak punya masalah bau, tiba-tiba mengalami perubahan bau badan yang mengganggu. Bau badan juga disebabkan oleh faktor genetik dan kelenjar yang sangat aktif.

Untuk sebarang pertanyaan & tempahan boleh hubungi saya seperti no. yang tertera di bawah :




0 comments:

Post a Comment

Full Name:
Phone Number or Contact Number
Email Address
Home Adress
List of Products as below : Please select which products do you prefer to buy Vitamin E Complex
Vitamin B Complex
Sustained release Vitamin C
Chewable Vitamin C
Alfafa Complex(Small)
Alfafa Complex (Large)
DTX Complex
Caratomax
Advanced Joint Health Tablet
Herb-Lax
Peppermint Ginger Plus
Performance Drink
Cinch Shake Mix(Vanilla flavour)
Cinch Shake Mix (Mocca)
Cinch Shake Mix(Chocolate)
Vita-Lea Iron formula
Cinch Energy Tea Mix
Meal Shake
Shaklee Collagen Powder
Vivix
Meal shake
Nutriferon
ESP (Energising Soy Protein)
Osteomatrix
Zinc Complex
Garlic Complex
GLA Complex
Omega Guard
Lecithin
Herba Blend Multi purpose Cream
Quantity

Get your own free form like this one.
 
Copyright 2013 © Reserved to Mina Reenamee Design By Cik Nurfarah