Wednesday, January 29, 2014

Jerawat Kronik !! Go away dengan set Skin Care Shaklee ( Vitamin B + Vitamin C + GLA Complex)

     Assalammualaikum dan selamat petang kepada pembaca setia blog saya, hari ini saya nak share perkongsian sahabat kita yang mengalami masalah jerawat yang kronik. Alhamdulillah berkat pengambilan supplement shaklee yang disyorkan dan makan dengan konsisten, hari ke-20, sudah nampak banyak perubahan pada wajah nya. Jerawat yang dahulu nya bernanah dan bengkak di wajah, sekarang semakin kecut serta keradangan pada kulit wajah semakin reda. Mari kita lihat perubahan yang dialami oleh kastemer  ini:-

 Testimoni pengguna hasil pengambilan Vitamin B, Vitamin C dan GLA Complex

Antara fungsi supplement shaklee untuk memulihara kulit kita:-

##Vitamin B###

B vitamins for healthy skin
==================
              If you are suffering with chronic skin issues, or even if you are just sick of dealing with a dull and unhealthy complexion, the cause may be a Vitamin B deficiency. Vitamin B12 helps to regulate your skin's pigment production and location, preventing hyperpigmentation - the darkening of skin in certain parts of your body. Vitamin B3 is used to improve the appearance or severity of some skin conditions, whereas Vitamin B5 can help to minimise acne by helping the body to breakdown oils in the form of triglycerides and cholesterol. The University of Maryland Medical Centre reported that research shows that supplementation of Vitamin B5 can also help to lower triglyceride and cholesterol levels, which can indirectly promote healthy skin. Vitamin B5 also helps to promote faster healing of skin wounds and is most effective when combined with Vitamin C.


     Ini bermakna untuk memelihara kulit agar sentiasa sihat, kita sentiasa memerlukan vitamin B-complex ( terkandung B12, B5& B3). Tubuh kita harus sentiasa dibekalkan dengan vitamin B kerana vitamin ini adalah larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Vitamin B juga penting untuk memelihara tona kulit yang sekata.

Apakah perbezaan diantara Vitamin B- complex Shaklee dengan jenama yang lain?
=========================================================
kandungan asid folik nya yang natural dengan kadar keboleh serapan yang sangat tinggi & berkualiti. B-complex shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuk 100% biotin & asid folik. Mengandungi kesemua 8 vitamin (B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik & Biotin) mengikut sukatan RDA (Recommended Daily Allowance ).

##Vitamin C##

           Vitamin C is a normal skin constituent that is found at high levels in both thedermis and epidermis (1, 2). The vitamin C content of the epidermis is higher than the dermis, although the vitamin C concentrations in both layers are approximately equal to that of other water-soluble antioxidants, including uric acid and glutathione (2-4). Aging, however, causes a decline in vitamin C content in both the epidermis and dermis (2). Excessive exposures to UV light or pollutants (e.g., cigarette smoke and ozone) may also lower vitamin C content, primarily in the epidermis (4-6).
Vitamin C in the skin is normally transported from the bloodstream. Transportproteins specific for ascorbic acid are found on cells in all layers of the skin(7)Keratinocytes have a high capacity for vitamin C transport, possibly to compensate for limited vascularization of the epidermis (7, 8). Oral supplementation with vitamin C effectively increases vitamin C levels in the skin (9, 10). However, when plasma vitamin C levels are saturated, skin vitamin C concentrations no longer increase. Optimum skin concentrations of the vitamin are not yet known.
Deficiency
Symptoms of vitamin C deficiency (knowns as scurvy) appear once plasmaconcentrations of ascorbic acid drop below 10 micromolar, a level that can be prevented by consuming as little as 10 mg of ascorbic acid daily (28).Cutaneous manifestations of scurvy result from declines in collagensynthesis, leading to disruption of connective tissue and fragility of blood vessels. Early symptoms in the skin include a thickening of the stratum corneum and spots of small subcutaneous bleeding (29, 30). As scurvy progresses, wound healing is impaired due to the loss of mature collagen, which allows wounds to remain open (31, 32). Skin lesions caused by vitamin C deficiency are remediated by an adequate intake of vitamin C.
            Vitamin C memang tidak asing dikenali sebagai sumber antioxidan kepada tubuh manusia. Kulit adalah tisu yang terbesar dalam tubuh kita dimana ia melitupi seluruh tubuh manusia. Ini bermakna vitamin C sangat-sangat diperlukan oleh tubuh kita untuk memelihara kesihatan tisu kulit. Vitamin C salah satu element yang terkandung dalam sel dermis dan epidermis kulit. Selain itu , ia turut memelihara kesihatan salur darah dibawah kulit agar kulit kita mendapat bekalan nutrisi yang mencukupi. Sintesis kolagen kulit kita juga dibantu oleh vitamin C. Bermakna jika kita memang kekurangan vitamin C, makan cepat berlaku kedutan di bawah kulit disebabkan struktur kolagen kulit semakin lemah. Pigmentasi kulit, tona kulit tidak sekata dan jeragat kasar mulai akan timbul apabila kita meningkat usia. Semakin tua kita akan mulai kurang menghasilkan kolagen, jika vitamin C pun kita tak ambil, kolagen yang terhasil dalam badan tidak berkualiti dan kulit tetap akan mengendur.

##GLA Complex##

         Favourite supplement saya, berdasarkan pengalaman saya sendiri, dulu saya pun jerawat kronik dari lepasan SPM 17 tahun hingga dah habis universiti dan start kerja pun masih jerawat kronik. kalau lalu di booth-booth yang jual barang kecantikan mesti saya akan singgah dan beli, paling geram ada penjual yang memerli minta beli produk mereka untuk rawat jerawat saya. Hmmmm kadang sentap juga, tapi endah kan jer..so saya paham sangat sesiapa yang bermasalah kulit jerawat kronik. So, supplement yang pertama saya ambil inilah GLA Complex shaklee. paling ketara yang saya perasan, jerawat yang besar-besar semakin mengecut dan dah tak tumbuh lagi. Then, selepas cuci muka, yang saya perasan testur kulit muka saya jadi lembut, pori-pori kulit semakin mengecil dan minyak di muka semakin berkurang. Best kan..

    GLA Complex shaklee ini diekstrak daripada minyak Borage yang mengandung lebih 2x ganda kandungan gamma linolinik asid daripada EPO (Everning Primrose Oil). Borage juga adalah 3x ganda bioavailabiliti dan 3x ganda lebih berkesan daripada EPO. Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA dan lebih istimewanya ia digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Bioavalibilitinya dibuktikan secara klinikal dimana is mampu menyerap dan mengadun kedalam sel dan tisu. Fungsi utama saya nak tekan kan disini, GLA Complex sangat bagus untuk membaiki inflimasi kulit- Ianya mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, membaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Bagus kan GLA Complex ni..

       So, sesiapa yang mengalami masalah jerawat kronik, anda masih berpeluang untuk pulih semula. Anda mampu mengubahnya. Sebarang pesanan, tempahan barangan supplement shaklee boleh terus hubungi saya di :-


                       


0 comments:

Post a Comment

Full Name:
Phone Number or Contact Number
Email Address
Home Adress
List of Products as below : Please select which products do you prefer to buy Vitamin E Complex
Vitamin B Complex
Sustained release Vitamin C
Chewable Vitamin C
Alfafa Complex(Small)
Alfafa Complex (Large)
DTX Complex
Caratomax
Advanced Joint Health Tablet
Herb-Lax
Peppermint Ginger Plus
Performance Drink
Cinch Shake Mix(Vanilla flavour)
Cinch Shake Mix (Mocca)
Cinch Shake Mix(Chocolate)
Vita-Lea Iron formula
Cinch Energy Tea Mix
Meal Shake
Shaklee Collagen Powder
Vivix
Meal shake
Nutriferon
ESP (Energising Soy Protein)
Osteomatrix
Zinc Complex
Garlic Complex
GLA Complex
Omega Guard
Lecithin
Herba Blend Multi purpose Cream
Quantity

Get your own free form like this one.
 
Copyright 2013 © Reserved to Mina Reenamee Design By Cik Nurfarah