Tuesday, January 21, 2014

Kebaikan CoQ10 Shaklee untuk kesihatan jantung anda

CoQ10 antara supplement terbaru yang dilancarkan oleh Shaklee di Malaysia. Supplement ini sangat bagus untuk memenuhi keperluan koenzim Q10 dalam tubuh manusia. Dimana manfaat koenzim ini sangat besar dari segi penghasilan tenaga, mencegah penuaan, kesuburan lelaki & wanita , juga menyokong kesihatan jantung serta imunisasi tubuh manusia. Mari kita baca info berkaitan dengan CoQ10 Shaklee.

Apakah yang dimaksudkan dengan CoQ10 ?

Ia adalah sejenis koenzim yang larut lemak didapati di dalam membrane organel seperti mitokondria yang wujud di dalam semua jenis sel manusia. Ia juga dikenali sebagai nutrient antioksida untuk penjanaan tenaga. Kiranya CoQ10 bertanggungjawab untuk penghasilan tenaga dalam tubuh manusia.
              Ianya banyak didapati di dalam sel yang bertanggungjawab untuk penghasilan tenaga seperti  lysosomes , peroxisomes , vesikel dan juga retikulum endoplasma. Koenzim ini boleh dihasilkan sendiri oleh tubuh akan tetapi kadar penghasilan koenzim ini akan mula berkurangan mengikut faktor umur atau penuaan & cara kehidupan seseorang. Semakin meningkat usia kita, pengeluaran semula jadi CoQ10 secara mendadak berkurangan. Adalah dipercayai bahawa seramai 75 % daripada lelaki dan wanita yang berumur 50 tahun adalah kekurangan Koenzim Q10. Oleh sebab itu pentingnya pengambilan supplement CoQ10 ini untuk menyokong keperluan sel tubuh dari semasa ke semasa. Keperluan CoQ10 lebih dijumpai di jantung, hati, buah pingang, limpa & pankreas. 

Apakah kelebihan CoQ10 Shaklee??



CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

CoQ10 Health Plus merupakan suplemen untuk kesihatan jantung. CoQ10 Health Plus bkan sahaja untuk jantung ,untuk kulit cantik,tenaga,migrain,kesuburan (khusus untuk lelaki), sebagai pelindung matahari. CoQ10 merupakan 

1. Antioksidan yg bagus yg terdapat dlm anggur merah 
2. tinggi bioavailability - ambik sikit, kesan berganda
3. Kandungan Vit E - baik kulit & kesuburan
4. Halang pengoksidaan LDL Kolesterol sehingga 70-80%

Mengapa CoQ10 Health Plus menjadi rebutan? 

Berbeza dengan jenama lain CoQ10 Health Plus turut mengandungi vit e dgn green tea extract juga natural n no sintetik chemical. Kombinasi CoQ10 dan Vita E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam Vita E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh. Ekstrak The Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung). CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian jis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya. Tanpa gluten.

Fungsi-fungsi CoQ10 Health Plus

1.        membantu mengurangkan proses penuaan. Wajah lebih berseri dan mampu kurangkn kedutan & jeragat..sebab tu kebanyakkan krim muka menggunakan CoQ10.
2.        melindungi arteri dari kolesterol jahat ldl. ldl terenap di arteri nilah yg menyebabkan jantung sukar mengepam dan antara punca serangan sakit jantung.
3.        membantu melancarkan peredaran darah 
4.        meningkatkan kesuburan 
5.        menambahkan tenaga
6.        agen antioksidan yg bagus
7.        penting utk kesihatan jantung mengawal angina – sakit dada

Apakah akibat kekurangan CoQ10?

Jumlah yang tidak mencukupi CoQ10 boleh membawa kepada penyakit jantung kerana tanpa jumlah yang cukup CoQ10, jantung tidak mempunyai tenaga yang cukup untuk mengepam darah dengan cekap. Ia telah dilaporkan kematian boleh berlaku jika tahap Koenzim Q10 jantung pergi di bawah 75 % daripada biasa. Oleh itu, tambahan CoQ10 telah terbukti sangat bermanfaat untuk jantung dan juga telah digunakan dalam merawat keadaan jantung dan kegagalan jantung.

Koenzim Q10 adalah antioksidan yang kuat yang membantu merangsang sistem imun, mengurangkan tekanan darah tinggi , melindungi jantung dan membantu meningkatkan daya tahan. CoQ10 telah didapati mempunyai manfaat untuk anti penuaan.

Walaupun kekurangan tahap CoQ10 dalam badan boleh menurunkan taraf kesihatan seperti kesihatan jantung dan perlindungan terhadap penyakit gusi dan darah tinggi. Akan tetapi jika tubuh langsung tidak mempunyai Koenzim Q10 yang mencukupi , ianya juga boleh menyumbang kepada tahap tenaga yang lebih rendah , lebih cepat penuaan , dan menurunkan sokongan imun.

Berapa lama saya perlukan Koenzim Q10 ?

Suplemen CoQ10 adalah sesuatu yang perlu diteruskan selama-lamanya. Jika kita berhenti mengambil supplement CoQ10 akan menurunkan paras kesihatan organ penting seperti jantung, ini kerana semakin meningkat umur paras penghasilan koenzim ini semakin berkurang. Hanya dengan pengambilan supplement sahaja yang dapat membantu kekurangan koenzim di dalam tubuh kita.

Sila ingat CoQ10 adalah seperti vitamin, bukannya ubat. Oleh itu, ia mungkin mengambil masa beberapa minggu untuk manfaat sepenuhnya daripada suplemen Koenzim Q10 untuk direalisasikan. 

Berapakah jumlah CoQ10 yang saya perlukan ?

Jika kekurangan Koenzim Q10 anda adalah sedikit, anda mungkin mula dengan serendah 30 mg. setiap hari. Orang yang mempunyai penyakit kronik yang lain atau yang mempunyai masalah jantung sering mengambil koenzim ini dengan kadar yang lebih . Sesetengah orang dengan selamat mengambil sebanyak 200 mg. sehari atau lebih.

Apakah manfaat yang diperolehi daripada Koenzim Q10?

* CoQ10 menghasilkan tenaga dalam semua sel-sel dalam badan
* CoQ10 adalah antioksidan yang kuat
* CoQ10 membantu merangsang sistem imun
* CoQ10 digunakan untuk melindungi jantung semasa kemoterapi
* CoQ10 membantu tekanan darah yang lebih rendah
* CoQ10 mempunyai manfaat kuat anti penuaan
* CoQ10 memberikan sokongan kepada sistem jantung keseluruhan

Di antara fungsi CoQ10 :

• Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
• Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
• Meningkatkan peredaran darah
• Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah


Coenzyme Q10  boleh didapati dalam bentuk makanan kita seharian, didalam daging lembu, ayam, brokoli, bunga kobis, kekacang, bayam dan soya. Namun akibat faktor usia kita yang semakin hari semakin tua, pengambilan supplemen Coenzyme Q10 amat disyorkan setara dengan kandungan Coenzyme Q10 dalam badan yang semakin merosot.

Manfaat lain Co Enzim Q10 :

1- kesihatan kardiovaskular
2- menangani penuaan
3- menangani tekanan darah tinggi 
4- menangani keletihan
5- kesihatan ginjal
6- migrain
7- kesihatan saraf & otak
8- terapi Statin
9- menangani masalah kekurangan Co Enzim Q10 secara genetik
10- kesuburan lelaki
11- kesihatan pergigian


Antara testimoni berkaitan dengan CoQ10 shaklee :-





Berminat?? anda boleh membuat pesanan dengan menghubungi saya di:-

Harga kasih sayang & konsultansi percuma untuk sesiapa yang membuat pembelian dengan saya>

1 comments:

Unknown said...

Minta izin share testimoni

Post a Comment

Full Name:
Phone Number or Contact Number
Email Address
Home Adress
List of Products as below : Please select which products do you prefer to buy Vitamin E Complex
Vitamin B Complex
Sustained release Vitamin C
Chewable Vitamin C
Alfafa Complex(Small)
Alfafa Complex (Large)
DTX Complex
Caratomax
Advanced Joint Health Tablet
Herb-Lax
Peppermint Ginger Plus
Performance Drink
Cinch Shake Mix(Vanilla flavour)
Cinch Shake Mix (Mocca)
Cinch Shake Mix(Chocolate)
Vita-Lea Iron formula
Cinch Energy Tea Mix
Meal Shake
Shaklee Collagen Powder
Vivix
Meal shake
Nutriferon
ESP (Energising Soy Protein)
Osteomatrix
Zinc Complex
Garlic Complex
GLA Complex
Omega Guard
Lecithin
Herba Blend Multi purpose Cream
Quantity

Get your own free form like this one.
 
Copyright 2013 © Reserved to Mina Reenamee Design By Cik Nurfarah