Friday, May 17, 2013

Set Slimming Shaklee membantu mengatasi masalah kegemukan

Assalammualikum kawan-kawan....hari ni saya ingin berkongsi tentang masalah yang biasa di dengar dan kebanyakn dialami sendiri oleh masalah rakyat Malaysia tidak kira Jantina dan usia..

GEMUK/COMEL/BERISI/CHUBBY itu adalah perkataan senonim untuk panggilan kepada sesiapa yang mengalami masalah KEGEMUKAN...gemuk bukan bererti tidak sihat tapi kebanyakan kegemukan boleh mendatangkan banyak kesan negatif dan penyakit kronik pada kita. Gemuk boleh jadi disebabkan faktor keturunan atau amalan pemakanan dan gaya hidup yang kurang sihat.Selalu nya kegemukan dikaitkan dengan cara pengambilan makanan yang terlampau dan kurang bersenam.

Ada beberapa jenis kegemukan iaitu gemuk PEAR dan gemuk EPAL..ini merujuk kepada bentuk badan seseorang, jika golongan Lelaki lebih cenderung kepada kegemukan EPAL (lemak tertumpun di bahagian ukur lilit pinggang dan perut yang membuncit) dan kegemukan EPAL pula bole ditafsirkan dengan lemak yang tertumpu dibahagian pinggul ke peha lebih cenderung dialami oleh kaum wanita. Pelbagai tafisiran dan kategori dan mengklasifikasikan tentang bentuk-bentuk kegemukan ini. Ada yang mengatakan gemuk ANGIN, gemuk DAGING, dan gemuk AIR. 




Apa-apa pun disarankan kita untuk mengekalkan berat badan yang ideal sesuai dengan faktor umur dan jantina. Apa yang kita makan itu lah yang kita dapat. Jika kita makan makanan yang diet sihat dan bersenam Inyaallah kita bebas dan terhindar dari penyakit merbahaya. Penyakit zaman sekarang tidak lagi mengira jantina, usia mahupun keturunan.

Dengan pengambilan SUPPLEMENT SHAKLEE seperti SET SLIMMING disyorkan untuk mengekalkan dan berat badan yang ideal.Ingin mencuba bole pm saya...




Mina : 013-2778291 (Wassup/sms/WeChat)


Bole kunjungi page saya di Shaklee.Biz dan like page saya untuk mendapatkan info terkini mengenai produk shaklee dan konsultansi berkaitan denagn masalah anda.


0 comments:

Post a Comment

Full Name:
Phone Number or Contact Number
Email Address
Home Adress
List of Products as below : Please select which products do you prefer to buy Vitamin E Complex
Vitamin B Complex
Sustained release Vitamin C
Chewable Vitamin C
Alfafa Complex(Small)
Alfafa Complex (Large)
DTX Complex
Caratomax
Advanced Joint Health Tablet
Herb-Lax
Peppermint Ginger Plus
Performance Drink
Cinch Shake Mix(Vanilla flavour)
Cinch Shake Mix (Mocca)
Cinch Shake Mix(Chocolate)
Vita-Lea Iron formula
Cinch Energy Tea Mix
Meal Shake
Shaklee Collagen Powder
Vivix
Meal shake
Nutriferon
ESP (Energising Soy Protein)
Osteomatrix
Zinc Complex
Garlic Complex
GLA Complex
Omega Guard
Lecithin
Herba Blend Multi purpose Cream
Quantity

Get your own free form like this one.
 
Copyright 2013 © Reserved to Mina Reenamee Design By Cik Nurfarah