Thursday, November 21, 2013

Masalah pernafasan seperti Bronkitis, Pneumonia & Astma boleh dicegah dengan pengambilan Vitamin C & Omega Guard Shaklee

           Jangkitan saluran pernafasan, kekal sebagai punca utama kematian daripada penyakit akut di dunia , dan kemungkinan besar , mereka mewakili satu sebab yang paling biasa pesakit mendapatkan rawatan perubatan. Penyakit pernafasan termasuk bronkitis, pneumonia, Bubar , asma, emfisema dan influenza. Asma adalah penyakit paru-paru yang dicirikan oleh serangan berulang disebabkan oleh pelbagai faktor yang boleh membawa kepada penyempitan tiub bronkial dan saluran udara. Semua serangan asma mempunyai senario yang sama dalam biasa: saluran pernafasan menjadi amat sempit dan bertindak balas secara keterlaluan dengan pergi ke kekejangan. Bronkitis kronik adalah tindak balas keradangan saluran pernafasan dan sering dikaitkan dengan asma walaupun terdapat banyak sebab-sebab lain yang boleh mencetuskan jangkitan pernafasan. Bronkitis kronik adalah suatu keadaan yang dengan rembesan mukus yang berlebihan berterusan atau berulang-ulang ke dalam pokok pernafasan menyebabkan batuk kronik yang cuba untuk menghilangkan lendir . Rokok, asap rokok dan pendedahan kepada toksin alam sekitar muncul untuk memainkan peranan yang menyumbang dalam jangkitan pernafasan.

Satu kajian baru-baru ini mengkaji peranan nutrien pemakanan dan risiko gejala pernafasan, para penyelidik mendapati bahawa pengambilan pemakanan rendah vitamin C dan Omega-3 asid lemak telah dikaitkan dengan fungsi yang lebih rendah paru-paru dan peningkatan risiko gejala bronchitic kronik, berdehit, dan astma. Risiko-risiko ini telah meningkat di kalangan pelajar-pelajar yang bukan sahaja mempunyai pengambilan yang lebih rendah daripada nutrien tetapi juga merokok. Kesimpulannya penulis mencadangkan bahawa pengambilan lebih tinggi nutrien pemakanan boleh mengurangkan risiko pernafasan symptoms. Oleh itu untuk mencegah masalah pernafasan berulang tingkatkan pengambilan Vitamin C & sumber omega dalam diet harian anda. Disyorkan pengambilan Sustained Released  Vitamin C & Omega Guard Shaklee mampu membantu masalah pernafasan anda.

Deskripsi Supplement Shaklee yang disyorkan :-
-----------------------------------------------

a) Omega Guard Shaklee
********************
> Minyak ikan terbaik dunia, diekstrak dari ikan laut sejuk (sardin, mackarel, herring & anchovies) di perairan negara Jepun.
>Bukan dari hati mintak ikan seperti supplmenet jenama yang lain
> Omega Guard adalah 3x lebih tumpat daripada ketumpatan hati minyak ikan
>  Minyak ikan yang paling tulen di dunia kerana mengandungi rangkaian spcktrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi (EPA, DHA, ALA,dan dll).
> Tidak menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan, untuk mengekalkan nutrient dalam omega guard shaklee.
> Tulen daripada sumber logam berat yang merbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadminum, dioksin & PCB (polychlorinated biphenyl)-logam berat bertoksik.

Fungsi utama :
> Meningkatkan sistem imun & menyihatkan paru-paru
   seperti mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, brokitis, penyakit
   lelah/asthma, hepatitis, SLE (LUPUS) & penyakit buah pinggang.


b) Sustained Released Vitamin C (922mg)
********************************
>  "Sustained released time " pembebasan berterusan secara semulajadi oleh vitamin C shaklee. Setiap tablet  mengandungi 7.5 hidangan biji buah orange termasuk kulitnya. 
>  Pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam, sentiasa memeberi tubuh sumber vitamin C dalam 5 jam. Lazimnya, vitamin C adalah bersifat larut air, dan akan larut dalam cecair dalam tubuh seperti darah & dikeluarkan/ dikumuh melalui saluran air kencing. Dengan Vitamin C shaklee dipatern khas untuk mengekalkan kandungan vitamin C dalam darah sentiasa.
>  Mengandungi 120mg bioflavonoid yang dikenali sebagai Vitamin C Complex, membantu penyerapan vitamin C lebih baik & melegakan inflammasi, mementang infeksi bakteria & radikal bebas.

Fungsi utama :
> Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria & kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan pertahan hidung terhadap alergi , meningkatkan kesihatan kulit daripada ekzema, memelihara sistem pernafasan daripada bronkitis, pneumonia & asthma, menyembuh & mengurangi simptom selesema.



Untuk sebarang pertanya boleh hubungi saya :


0 comments:

Post a Comment

Full Name:
Phone Number or Contact Number
Email Address
Home Adress
List of Products as below : Please select which products do you prefer to buy Vitamin E Complex
Vitamin B Complex
Sustained release Vitamin C
Chewable Vitamin C
Alfafa Complex(Small)
Alfafa Complex (Large)
DTX Complex
Caratomax
Advanced Joint Health Tablet
Herb-Lax
Peppermint Ginger Plus
Performance Drink
Cinch Shake Mix(Vanilla flavour)
Cinch Shake Mix (Mocca)
Cinch Shake Mix(Chocolate)
Vita-Lea Iron formula
Cinch Energy Tea Mix
Meal Shake
Shaklee Collagen Powder
Vivix
Meal shake
Nutriferon
ESP (Energising Soy Protein)
Osteomatrix
Zinc Complex
Garlic Complex
GLA Complex
Omega Guard
Lecithin
Herba Blend Multi purpose Cream
Quantity

Get your own free form like this one.
 
Copyright 2013 © Reserved to Mina Reenamee Design By Cik Nurfarah