Thursday, August 15, 2013

Kepentingan COQ10 Shaklee dan maanfaat kepada manusia

Koenzim Q10 adalah penting, seperti vitamin sebatian yang hadir di seluruh badan. Walaupun terdapat 10 yang lain koenzim Q sebatian hadir dalam alam semula jadi, koenzim Q10 adalah satu-satunya di dalam manusia. Walaupun koenzim Q10 digunakan secara meluas di seluruh Eropah dan Asia, nilainya hanya mula diiktiraf di Amerika Syarikat untuk memberi sokongan kepada kesihatan jantung dan banyak lagi.Manfaat Koenzim Q10 adalah disebabkan oleh yang berikut dua sifat. Pertama, Co-Q10 adalah antioksidan larut lemak penting yang unik dapat melindungi jentera menghasilkan tenaga sel-sel ', yang dikenali sebagai mitokondria daripada kerosakan radikal bebas.  Kedua, koenzim Q10 adalah perlu untuk pengeluaran tenaga dalam semua sel-sel badan.

Walaupun koenzim Q10 berlaku dalam sel-sel semua tumbuh-tumbuhan dan haiwan, sumber pemakanan tidak menyediakan tahap yang mencukupi nutrien ini.

      Co-Q10 memainkan peranan yang penting dalam pengeluaran tenaga di dalam sel-sel badan. Ia juga bertindak sebagai antioksidan yang larut lemak. Permohonan yang paling penting bagi Co-Q10, bagaimanapun, adalah dalam rawatan dan pencegahan penyakit kardiovaskular dan gangguan yang berkaitan yang melibatkan jantung, termasuk atherosclerosis.Studies telah mencadangkan bahawa Co-Q10 boleh mengurangkan kekerapan episod angina, menguatkan otot jantung , dan peningkatan kualiti hidup dan kemandirian dalam mereka yang mempunyai jantung kongestif failure.Coenzyme Q10 juga telah terbukti untuk mengurangkan tekanan darah pada pesakit dengan tekanan darah tinggi.

    Doktor telah menggunakan Co-Q10 untuk merawat kanser payudara dan kesihatan sokongan dalam pesakit yang menerima manfaat potensi chemotherapy.Of untuk pesakit kencing manis adalah hakikat bahawa Co-Q10 boleh meningkatkan insulin production.Co-Q10 juga telah digunakan dengan keputusan yang baik untuk merawat gejala otot distrofi dan penyakit gusi, kedua-duanya dikaitkan dengan kekurangan Co-Q10.



    Kajian makmal menunjukkan bahawa pesakit dengan penyakit Parkinson boleh mendapat manfaat daripada Co-Q10 tambahan \ Malah, kajian manusia yang melibatkan 80 pesakit yang mempunyai penyakit awal Parkinson, diletakkan setiap satu di dalam salah satu daripada empat kumpulan;. Co-Q10 300 miligram sehari (mg / d ), Co-Q10 600 mg / d, Co-Q10 1,200 mg / d atau dalam kumpulan plasebo. Para penyelidik menyimpulkan bahawa mereka yang menerima Co-Q10 dibangunkan kecacatan kurang daripada yang mengambil plasebo. \

    Kegemukan juga boleh dikaitkan dengan kekurangan Co-Q10. Kajian menunjukkan bahawa suplemen boleh meningkatkan berat badan dan ia telah dicadangkan bahawa Co-Q10 boleh memberi manfaat dalam rawatan pesakit dengan sindrom keletihan kronik.

     Dalam kajian yang melibatkan lelaki subur, Co-Q10 telah dikaitkan dengan peningkatan dalam jumlah sperma, motilitas sperma lebih baik dan kadar yang lebih baik daripada persenyawaan.
Juga nota penting adalah hakikat bahawa Co-Q10 boleh melindungi daripada kesan-kesan sampingan ubat-ubatan seperti beta-blockers dan beberapa antipsikotik. Ditelan satu atau lebih ubat-ubatan boleh mengganggu sintesis koenzim Q10.

                                    Dosage : 30mg per day ( 1 capsul)   


Untuk harga super duper best bole pm saya sperti dibawah :


0 comments:

Post a Comment

Full Name:
Phone Number or Contact Number
Email Address
Home Adress
List of Products as below : Please select which products do you prefer to buy Vitamin E Complex
Vitamin B Complex
Sustained release Vitamin C
Chewable Vitamin C
Alfafa Complex(Small)
Alfafa Complex (Large)
DTX Complex
Caratomax
Advanced Joint Health Tablet
Herb-Lax
Peppermint Ginger Plus
Performance Drink
Cinch Shake Mix(Vanilla flavour)
Cinch Shake Mix (Mocca)
Cinch Shake Mix(Chocolate)
Vita-Lea Iron formula
Cinch Energy Tea Mix
Meal Shake
Shaklee Collagen Powder
Vivix
Meal shake
Nutriferon
ESP (Energising Soy Protein)
Osteomatrix
Zinc Complex
Garlic Complex
GLA Complex
Omega Guard
Lecithin
Herba Blend Multi purpose Cream
Quantity

Get your own free form like this one.
 
Copyright 2013 © Reserved to Mina Reenamee Design By Cik Nurfarah