Wednesday, August 28, 2013

Vitamin E, GLA Complex & ESP: Vitamin untuk kulit kekal muda

TIP-TIP UNTUK MENJAGA KULIT ANDA AGAR SIHAT DAN AWET MUDA

Tips-tips berikut ini boleh anda lakukan untuk menjaga kesihatan kulit dan kecantikan anda:

1)    Banyak mengambil sayur-sayuran dan buah-buahan segar sebagai antioksidan semulajadi dan sumber nutrisi yang sangat bermanfaat untuk menjaga kecantikan dan kesihatan kulit. Jangan lupa untuk mengelakkan junk food dan makanan diproses. Makanan diproses mengandungi kandungan gula, garam, penambah perisa (MSG), dan kandungan minyak dan lemak yang tinggi. Ini boleh menyumbang kepada radikal bebas yang boleh memusnahkan jangka hayat collagen dan sel kulit manusia.

2) Melakukan rawatan secara teratur yang meliputi pemakaian scrub, pemberian nutrisi, serum, gel atau topeng yang mengandungi bahan yang melembabkan kulit, serta memperbaiki peredaran darah dengan melakukan pemijatan atau refleksi.

3) Pengambilan air putih yang secukupnya sekurang-kurangnya minimum 2.5 - 3 Liter sehari amat penting untuk bertujuan menjaga kelembapan kulit. Jangan lupa pula untuk mengurangkan kopi dan soft drink. Ini kerana kandungan kafein yang tinggi dalam kopi, teh & carbonated drink bersifat ‘diuretic’ iaitu menarik air dari tubuh dan dikeluarkan melalui air kencing.

4) Memperbanyak minum teh hijau yang banyak mengandungi paras antioksidannya, aktioksidan berfungsi untuk meneutralkan radikal bebas dalam tubuh supaya radikal bebas ini tidak menganggu dan memusnahkan struktur kulit dan kolagen pada tubuh manusia. Ini dapat menghalang berlakunya penuaan.

5) Melakukan sukan secara teratur seperti jogging, bersenam, dan berenang sekurang-kurangnya 3 kali dalam seminggu. Sukan secara teratur sangat membantu dalam melancarkan aliran darah sehingga berimplikasi pada pengambilan oksigen dan nutrisi pada sel-sel lebih baik serta sangat berperanan dalam pembentukan sel-sel kulit yang baru. Itulah beberapa perkara yang patut diperhatikan dan dijalankan secara konsisten untuk mencegah terjadinya penuaan awal. Kesihatan kulit dan kecantikan merupakan aset yang sangat berharga yang sejatinya dijaga secara maksimum bagi anda yang tidak mahu mengalami kulit keriput pada usia yang masih terbilang produktif.

6) Berikanlah tubuh anda nutrisi yang secukupnya supaya sel tubuh manusia berada dalam keadaan sihat. Makan supplement amat digalakkan dari akil baligh hingga ke peringkat dewasa. Suplement/ makanan tambahan berupa vitamin & mieral memberikan gizi yang mencukupi agar dapat mengisi kekurangan gizi dalam tubuh manusia. Kita tidak hanya bergantung kepada 100% makanan yang kita makan sehari-hari, ini kerana tidak 100% makanan yang kita makan akan diserap oleh tubuh manusia.Dengan supplement ini membantu mengisi kekurangan gizi dalam tubuh kita.

SHAKLEE ADA SET BUDGET UNTUK MENJAGA KESIHATAN TUBUH & KULIT ANDA:



1) ESP(ENERGISING SOY PROTEIN)
-Merupakan Non GMO protein soya yang mengandungi 14gm protein dalam satu sudu.
-Mengandungi kandungan protein yang tinggi : 2x protein daging; 4xprotein telur & 12x protein susu.
-Mengandungi 9 jenis Essential Amino Acid/9 jenis amino acid penting, dimana amino asid(mono molekul dalam protein) yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh hanya boleh diperolehi daripada sumber makanan.
-Amino asid amat penting untuk pertumbuhan sel kulit manusia.

2)VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE
-Digabungkan dengan 8 jenis Vitamin E (alpha, Beta, Gamma, Delta)
-Mengandungi 10mg Selenium semulajadi yang membantu tubuh menyerap Vitamin E,dimana untuk membantu memelihara membrane sel-sel, sel darah merah & tisu-tisu otot.
-1 kapsul Vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan dengan mengurangkan kedutan, garis-garis halus, akne & binti penuaan.
-Vitamin E membaiki parut dan luka kasar.

3)GLA COMPLEX SHAKLEE
-GLA(gamma linolenic Acid) diekstrak daripada borage yang mengandungi 2x ganda GLA dalam EPO.
-Borage mengandungi 3x biovailabiliti dan 3x lebih berkesan daripada EPO.
-GLA ini turut mengandungi sumber terbaik Omega-6 & digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan & kestabilannnya.
-Membantu mengawal selia estrogen & testosterone dimana hormone ini juka kurang dalam tubuh akan mempercepatkan penuaan.

Ini adalah sedikit sebanyak panduan untuk kita mengekalkan kesihatan kulit kita. Dengan menjalankan tips-tips di atas secara teratur dan konsisten, bukan hanya kesihatan kulit yang boleh didapatkan namun juga kualiti hidup juga akan meningkat secara ketara. Selamat menjalankan pola hidup sihat.

ANTARA TESTIMONIAL PENGGUNA YANG TELAH MENGALAMI SENDIRI HASIL ESP/GLA/VITAMIN E SHAKLEE:

Testimoni #1 : ESP & GLA


Testimoni #2 : ESP & GLA


Testimoni#3 : Vitamin E Shaklee
Testimoni#4: Vitamin E & Vitamin C



HARGA SUPPLEMENT DI PASARAN :

Vitamin E Complex- RM149 (120biji untuk 4 bulan makan)
GLA Complex        -  RM91.25 (60biji untuk 2 bulan makan)
ESP                        -  RM150 (850gm untuk 1-2 bulan minum)

**Berminat untuk mencuba boleh hubungi saya, saya akan berikan harga yang super-duper murah & mampu milik**


0 comments:

Post a Comment

Full Name:
Phone Number or Contact Number
Email Address
Home Adress
List of Products as below : Please select which products do you prefer to buy Vitamin E Complex
Vitamin B Complex
Sustained release Vitamin C
Chewable Vitamin C
Alfafa Complex(Small)
Alfafa Complex (Large)
DTX Complex
Caratomax
Advanced Joint Health Tablet
Herb-Lax
Peppermint Ginger Plus
Performance Drink
Cinch Shake Mix(Vanilla flavour)
Cinch Shake Mix (Mocca)
Cinch Shake Mix(Chocolate)
Vita-Lea Iron formula
Cinch Energy Tea Mix
Meal Shake
Shaklee Collagen Powder
Vivix
Meal shake
Nutriferon
ESP (Energising Soy Protein)
Osteomatrix
Zinc Complex
Garlic Complex
GLA Complex
Omega Guard
Lecithin
Herba Blend Multi purpose Cream
Quantity

Get your own free form like this one.
 
Copyright 2013 © Reserved to Mina Reenamee Design By Cik Nurfarah